Hírlevél feliratkozás

Minden mezőt tölts ki:

Keresztnév:
Kérjük, ezt a mezőt is töltsd ki!
E-mail:

Ha nem teszel pipát a négyzetbe, nem tudunk tovább menni.
  • Termékek
  • Boltok
  • Fiók
  • Hírlevél
    Kosár
  • Info

Mountex 30

Mountex - 30 éve szabadban szabadon!

Több, mint 30 éve túrázunk, mászunk, futunk, evezünk a szabadban szabadon, és 30 éve dolgozunk azon, hogy biztosítsunk minden hasznos felszerelést és ruházatot azok számára, akik funkcionális és időtálló termékeket keresnek outdoor tevékenységeikhez és a mindennapokra.

A kezdetekről

A történet a 90-es évek környékén kezdődött amikor hazánkban még nem léteztek túra szaküzletek, sem webshopok. Aki mászni akart, az több napos utazással, autóstoppal, vonattal és szabadban töltött éjszakák után juthatott el a legközelebbi országba beszerezni egy-egy technikai anyagot, vagy hiányzó eszközt. Ha erre nem volt lehetőség, a hegymászók maguk varrták hátizsákjaikat, hálózsákjaikat, sőt még a mászóbeülőket is. Bicskával faragták le az olcsó, csehszlovák foci cipő, a Kopácski gumistoplijait, úgy készítették a nyolcvanas évek kelet-európai „mászócipő csúcsmodelljét”, és alumínium tömbből reszelték az ékeket.

Ilyen körülmények között talán nem meglepő, hogy egy mászás, túra vagy csavargás sikere igen nagy mértékben függött a szükséges felszerelés beszerezhetőségétől, elkészíthetőségétől. Az akkori idők hajthatatlan mászói mindent megtettek azért, hogy a megfelelő felszerelés hiánya ne akadályozza őket álmaik megvalósításában, ők voltak azok, akik megalapozták a mai outdoor üzleteket.

Nem volt ez másképp a Mountex esetében sem. A cég egyik alapítója Sárközy András és két társa 1989-ben nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint az ikonikus, mesébe illő patagóniai hegy, a világ egyik legnehezebben megmászható Fitz Roy csúcsának meghódítását.

Sárközy András (mászótársainak Sárkány) az ELTE-n végzett meteorológusként, de nem dolgozott sokáig a szakmában, a 80-as években aktív sziklamászó volt. Ahhoz képest, hogy Magyarországon a természeti adottságok nem éppen optimálisak a hegyes sziklamászáshoz, a mászók viszonylag nagy, 100–200 fős tábort tettek ki akkoriban. A Mountex is inkább a mászás szeretetéből nőtte ki magát, mint üzleti célból.

„Nem volt semmiféle kereskedelmi gondolat mögötte. A Fitz Roy megmászása volt a fő motiváció.”

Patagóniában az időjárás változékony, zord és szeszélyes, így a megfelelő ruházat akár élet-halál kérdése lehet. Itthon senki sem gyártott strapabíró ruhát, a nyugat-európai felhozatal drága volt, Andrásnak és társainak egyetlen lehetőségük az volt, ha maguknak készítik el.

A szóbeszédet követve találtak rá a győri Graboplast cégre, melyről az a pletyka járta, hogy egy félig-áteresztő anyaggal kísérletezik, ami a párát kiengedi, az esőt pedig lepergeti. András azzal a céllal stoppolt el Győrbe, hogy hazahozzon négy ember ruhájának elegendő anyagot, az ottani látogatásról azonban egy hosszú és izgalmas beszélgetést követően közel 200 méterrel tért haza. Ebből készült az első 50 szett magas minőségű technikai héjruha, melyet szinte azonnal el is kapkodtak a hegymászók és túrázók.

András 1990-ben negyedmagával megalapította a Mountex Bt.-t, a piac azonban még nem állt készen a saját készítésű termékekre. Az első sikerek után megcsappant a kereslet, a cég csődközeli állapotba került. Ekkor jött az ötlet, hogy Csehszlovákiából hozzanak be ipari alpinistáknak való köteleket és mászóeszközöket eladásra, így a ruhagyártás helyét hamarosan átvette a kereskedelem és útjára indult az első igazi outdoor felszereléseket forgalmazó magyar cég, a Mountex.

Együtt #szabadbanszabadon

Csapatunk ma is sportolókból, természetkedvelőkből áll és közel 120 márka forgalmazásával, szakértelemmel és hihetetlen elhivatottsággal dolgozik azon, hogy funkcionális, minőségi és időtálló felszerelést biztosítson mindenkinek a természetben való időtöltéséhez. Működésünk és tevékenységünk során vásárlóink kiszolgálása mellett kiemelt figyelmet fordítunk a fenntarthatóság kérdésére, szeretnénk példát mutatni, hiszen környezetünk jövőjéért mindannyian felelősek vagyunk, és közös érdekünk ezt megóvni.

Mozgalmunkról bővebben itt olvashatsz.

Mérföldkövek

1987 - Patagónia - Fitz Roy túra előtti készülődéskor születik meg az ötlet a Grabotter kabátok gyártásához - ekkor még nem voltak outdoor boltok, ahol beszerezhettük volna a felszerelést
1990 - Grabotter ruhák árusítása - első saját gyártású termékeink
1992 - Megnyílt az első bolt a Vízisport Áruház pincéjében, ami kedden és csütörtökön 13-tól 16 óráig tartott nyitva
1992 - Első két Mountex hirdetésünk a Hegymászó folyóiratban (Mountex Bt.)
1992 - Kiköltöztünk az Üllői út 7-be, megnyílt az első “igazi” Mountex bolt
1993 - Törökbálinti családi házban készítettük saját gyártású polár termékeinket, sapkákat, magnézia zsákokat, ekkor került kínálatunkba a Mounty szandál is
1995 - A Lehel úton megnyílt az első nagy központi iroda és raktár
1999 - Vertigo - Megépítettük az akkori legnagyobb budapesti mászófalat. Azóta hipermarket épült a helyén
2000 - Elindult a Mountex weboldala, mely egy kezdetleges webáruház volt
2000 - Megnyílt üzletünk a Váci út 19. alatt, ahol kezdetben Vista utazási iroda is működött. 2002 - Megnyitottuk a Boulder Club falmászó termet
2003 - Elindult a Mountex Adventure és Mountex Safety - tanfolyamok ipari alpinistáknak és kalandvágyóknak
2006 - kiköltöztünk a Lehel útról a hegyek tövébe, itt nyílt meg a szentendrei központi iroda és raktár
2007 - Húsvétkor megnyílt budaörsi boltunk, melyre nagyon büszkék vagyunk, mivel a mai napig közép Európa legnagyobb outdoor üzlete
2011 - A Mountex Outlet a Váci út emeletéről Szentendrére költözött, 4 év alatt területe háromszorosára nőtt
2017 - Túlléptük a 100 főt - “Nagyok” lettünk!
2018 - Megnyílt a Mountex presszó budaörsi boltunkban, így került kínálatunkba a speciality kávé és különböző kávéfőzők, kiegészítők
2020 - Egy igazán nagy lépést tettünk a fenntarthatóság érdekében, megnyílt a Mountex Javítósarok a Váci út 19-ben, ahol megjavítjuk vásárlóink kedvenc ruhadarabját, felszerelését, meghosszabbítva ezzel élettartamukat
2020 - Szembementünk a kereskedelmi trendekkel és minden üzletünket bezártunk Black Friday napján, hogy tüntessünk a túlfogyasztás ellen
2020- Útjára indult a #szabadbanszabadon mozgalmunk, mely a fenntarthatóságra és környezetünk megóvására hívja fel a figyelmet, és folyamatosan lehet csatlakozni hozzá

Első márkáink

Sokat köszönhetünk azoknak a gyártó partnereinknek, akikkel a kezdeti időszakban dolgoztunk. Velük együtt tanultuk meg milyen outdoor kereskedőnek lenni.
Treksport, Lanex - a cég jövőjének anyagi megalapozói; Mounty - saját márkás „teva” - cseh gyártmány, Üllőin jelent meg (Bufó gyártotta? Igen); Garmont; Gemma; Lafuma; La Sportiva; Rafiki; Moira aláöltözet; Necky tengeri és vadvizi kajakok; Sandstone; Saltic; Singing Rock; Tatonka; UrAlp + eredeti RockPillars (Anatolij); Warmpeace; Sir Joseph

Rendezvényeink

Az első magyar mászófalas bajnokság Zlaté Moravce-ban, Szlovákiában került, megszervezése, mert itthon akkoriban még nem volt terem. A versenyt Urbanics Áron nyerte. Nyereménye egy repülőjegy volt az USA-ba, az álom mászó paradicsomba, Yosemit-be

A Margit körúti üzletünkben Reinhold Messner dedikálta könyvét. Peter Valusiak teltházas előadást tartott a Műszaki Egyetemen a Mountex szervezésében 2000 körül. Ezt követően nagyüzemben másoltunk és értékesítettünk videókazettákat, például a 118 nap a jég fogságában című filmjével együtt, amely egy komoly megmérettetést mutatott be a közönségnek: az első önerőből megvalósult túrasí expedíció, ami Oroszországból Kanadába vezetett az északi sarkon át.

MOUNTEX HÁZ (egyéb rendezvények)
2003 - A vancouveri hegymászó- és természetfilm-fesztivál díjnyertes alkotásai (előadók: Jim Bridwell, Silvia Vidal, Igor Koller)
Később más helyszíneken: Dean Potter, Tommy Caldwell, Alex Honnold, Lynn Hill, Nicolas Favresse, Sean Villanueva

A legfontosabbak

Kiemelt köszönettel tartozunk vásárlóinknak, akik nem csak lehetővé teszik működésünket, de ötleteikkel segítenek minket a folyamatos fejlődésben, egy-egy kedves szóval, mosollyal, vagy pozitív visszajelzéssel pedig bearanyozzák napjainkat.

© 2021 - Mountex Kft. Minden jog fenntartva. Az oldalt fejleszti a H3 Informatikai Kft.
A Weboldalon található mindennemű tartalom a Weboldal üzemeltetőinek szellemi tulajdonát képezi és a Weboldal üzemeltetői előzetes írásbeli engedélye nélkül sem online, sem nyomtatott formában nem használható fel.