Vásárlási segédlet
Törzsvásárlói rendszer
Rendelési információk
Csere, elállás
GyIK
Megfelelőségi nyilatkozatok
Malomkő utca 7.
Kávézó a boltban
Váci út 19.
Bécsi út 136.
STOP SHOP
Ferenc Krt. 2-4.
Szentpéteri kapu 80/A
STOP SHOP
Rózsa utca 16.
Outlet és kempingbolt
Andrássy út 35.
The North Face bolt
Soroksár, Bevásárló u. 4.
Buy-Way
Ha rendelkezel Facebook fiókkal, egyszerűen és gyorsan regisztrálhatsz. Ebben az esetben a szállítási adataidat az első vásárlás alkalmával kell megadnod.
Yvon Chouinard, a Patagonia alapítója 1953-ban, 14 évesen találkozott a sziklával. Bekerült ugyanis a Dél-Kaliforniai Solymászklubba, ahol vadászsasokat és sólymokat képeztek ki. Ahhoz, hogy a fiatal sólymokat begyűjtsék, köteleken ereszkedtek le a sziklákon elhelyezkedő fészkekig. Lassan az ereszkedéssel kapcsolatos sziklamászás is megtetszett a fiatal Yvon-nak, így elkezdett sziklát mászni. Összekerült az akkor fiatal mászótársasággal, akik Yosemite falait mászták.
Hamarosan észrevette, hogy az akkoriban használt sziklaszögek nem voltak praktikusak. Puha acélból készítették és csak egyszer lehetett használni. Beütéskor ugyanis felvették a repedés formáját, és többé nem lehetett kihúzni. A többszáz méteres falak esetében több szög kellett mint amennyit egyszerre magukkal bírtak vinni. Így hát nemsokára Yvon saját gyártású kemény acél szögekkel mászott, amiket fűrészlapból készített. Hamarosan híre ment és eladásra is kezdett szögeket gyártani, ezennel már Cr-Mo ötvözetből.
1965- ben Tom Frosttal társult, aki repülőgépipari mérnök volt. Ketten megújították a korabeli mászófelszerelések kinézetét, egyszerűbbé, könnyebbé és hatásosabbá téve azokat. Az 1970-es években a Chouinard Equipment (a későbbi Black Diamond) lett a legismertebb amerikai mászófelszerelés gyártó. Egyúttal a legnagyobb öko-gonosztevőnek is nyilvánították, mivel a felszerelései állítólag rongálták a sziklát. Erre reagálva Yvon leállíttatta az edzett acél szögek gyártását és alumínium ékekkel próbálkozott, amik lassan átvették az outdoor piacon a vezetést.
Akkoriban, a 60-as évek vége felé, nem volt divat a színes sportruházat. A sziklamászók is szürke pólókban és valamilyen pamut vagy szintetikus nadrágban másztak. A yosemite-i mászóruházat, praktikusságból kifolyólag erős, sávolyszövésű nadrág és fehér ing volt. Ezzel ellentétben, egyszer egy skóciai mászás alkalmával, Yvon egy rögbipólót vett fel azért, mert ellenálló, nem szakadt és a megerősített nyakkivágása megakadályozta a felszereléstartó általi kidörzsölést, amin a szögek és karabinerek függtek. Az ötlet egyből megtetszett a többi mászónak, és szinte azonnal több rendelésre is szert tett.
Felismerték, hogy új divat születik és hamarosan esőköpenyeket, bivakzsákokat, sapkákat és kesztyűket importáltak, eladásukkal a minimális nyereséget hozó hardverforgalmazást támogatták. Lassan a ruházati termékek gyártását is elkezdték, a saját márkájukat Patagóniának nevezve, amit azért választottak, mert a Chouinard Equipment co. a felszerelésgyártásról volt híres és ezt az új márkát nem csak a mászóknak szerették volna eladni.
Így született a Patagonia márka. Az egyik legfőbb jellemzője azóta is, a tartósság mellett, a vidám és erős színek amik elütnek az azelőtti terepszínű vagy barna outdoor ruházattól.
© 2021 - Mountex Kft. Minden jog fenntartva. Az oldalt fejleszti a H3 Informatikai Kft.
A Weboldalon található mindennemű tartalom a Weboldal üzemeltetőinek szellemi tulajdonát képezi és a Weboldal üzemeltetői előzetes írásbeli engedélye nélkül sem online, sem nyomtatott formában nem használható fel.